Drága autó VS olcsó autó szélvédő javítása, mi a különbség?
Összeségében semmi! Ha a szélvédő külső részén van a repedés és nem tört be az autóüveg akkor az javítható min1, hogy egy BMW X5-ről beszélünk vagy egy 10 éves Suzuki Ignis-röl. Maga a módszer mindkét autó esetében teljesen ugyan az. Ugyan azok a szerszámok és idő intervallum kell egy javításhoz autótól függetlenül.
Ami nem mind1, az az hogy maga a szélvédő milyen és cserélni akarjuk vagy nem:
A modern autóknál már számos szenzor (pl: esőszenzor, antenna) található, ami kényes minden féle nem a lézer elég való dologra. Az újabb autókban már a szélvédőkbe vannak integrálva fűtőszálak is amik mint a nevében is benne vannak fűtik a szélvédőt. Az ilyen szélvédők drágábbak mint a hagyományosak és ilyen esetben érdemesebb bajlódni a javítással mint kicseréltetni kompletten. Nem is beszélve arról, hogyha már valamit szétszedtek akkor sosem lesz ugyan olyan hiába a pénz. Egy gyárilag összerakott autó az csak akkor marad gyári ha úgy is marad.
Megcsináltatni olcsóbb és gyorsabb lehet mint cserélni:
Ez a kijelentés igaz, viszont nem minden eseteb! Egy kavics felverődés ami pl átlagos az 10-20 ezer forint megcsináltatni. Ez egy átlagos piaci ár, biztos van ennél drágább meg olcsóbb is, ebbe most nem mennénk bele. Itt az igazi kérdés az, hogy egy szélvédő cserénél megéri e a gyári állapotot megszüntetni. Egy ritkább autó típusnál várni a szélvédőre napokat / heteket. A szélvédő csere is eltarthat akár 1 napig is amikor ott kell hagyni az autót.
Míg egy szélvédő javítás legrosszabb esetben is (függ a sérüléstől) 30-40 perc és mehetünk Isten hírével.
Az igazi kérdés az, hogy megéri e nekünk cserélni egy szélvédőt vagy jobb javítgatni. Ez minden körülményke között a te döntésed.
#szélvédőjavításolcsón,
#kőfelverődésolcsón,
#kőfelverődésjavításolcsón,
#nagykőfelverődésolcsón